Dagsarkiv: februari 19, 2008

Äntligen hemma!

Visst är det skönt att komma bort lite då är det ännu skönare att komma hem igen. Vi kom hem för lite mer än en timme sedan och är supertrötta. Redan vid sex i morse ringde klockan på vårt finska hotell, detta för att vi skulle hinna äta lite innan vi stannade till i Saluhallen och handlade lite. Det blev lite basturökt skinka och en massa goda hallonmunkar. Jag ger mig inte på att skriver dessa goda rektangulärar hallonmunkar namn på dess orginalspråk. Därefter kastade vi oss i bilen för att sitta nere vid färjan för att vänta.

Det var en underbart vacker soluppgång vi fick beskåda och jag dokumenterade den också. Efter att stuvat om i bilen för trehundrafemte gången. Var vi klara att vänta på att köra på.

Höll på att glömma en sak. Då vi körde de fyra milen från samhället vi bodde i in till hamnen i Åbo var det många som blinkade på oss, det hade gjort redan igår då vi var inne och rekade i det molniga vädret. Då ringer vårt resesällskap i bilen framför och talar om att vi helt saknar halvljuse. Inget kul alls. Bror ska komma och försöka hjälpa oss med det om en timme då hans Goishindo-träning är klar.

Nu väntar jag bara på att mina tvåhundrsjutiofem bilder från utflykten öster ut ska importeras klart. Återkommer med bilder för att se senare. Inte idag, är helt enkelt för trött och så känns det som om allting gungar, fortfarande!

5 kommentarer

Under Allmänt, Bilar, Bilder, Boende, Foto, Mat, Resor, Väder