Dagsarkiv: februari 1, 2008

Med en Lamborghini i garaget

Idag stannar jag hemma. Vaknade vid tvåtiden i natt och kunde konstatera att jag hade något vansinnigt ont i ena höften, där ska jag inte ha ont men det hade och har jag. Detta gjorde att jag mitt i natten fick ta en omgång smärtstillande vilket bara har hänt en eller två gånger tidigare. Sedan tog jag ställning till om jag skulle jobba eller inte idag. Jag kom fram till att det är jag som har ansvaret för min kropp och det kändes inte rätt att gå och jobba då.

När klockan ringde vid åtta i morse var det bara att gå upp och ringa min koordinator och tala om hur det låg till. Sedan invänta att klockan blev tio för att meddela arbetsplatsen att jag inte kommer idag.

Nu hoppas jag att det blir bättre över helgen och att jag kan jobba återigen på måndag. Det återstår att se hur det blir med det. I vilket fall som helst ska jag inte pressa mig att göra något som inte känns rätt.

När jag var uppe i natt regnade det och snöade men inte på samma gång. Det regnade en stund sedan trillade det ner stora tunga lovikavantar av snö. Det fanns inte ett spår kvar av snön i morse då jag gick upp. Istället skiner solen och försöker locka ut mig. Men jag ska ta det lugnt idag och inte ut och vandra med kameran.

Läste och hörde på TV att det skulle bli ett ordentligt oväder över Skåne och Västkusten igen. Kommer inte ihåg hur många oväder som redan drabbat detta område. Såg bland annat att det kommit ganska mycket snö i området där mina föräldrar bor. Men jag tror att de klarar sig ganska bra. De har ett stort spritkök med två gaslågor samt att de har en stor Lamborghini.

Lamborghini från Bilsalongen 2006

Nu är det så att detta sportbilsmärke också tillverkar traktorer. Det är en sådan som pappa köpt. Han tycker att det är ganska roligt att skämta om just detta att han har en Lamborghini.

Såg att SMHI har utfärdat en Klass 1 varning denna gången, över hela södra Sverige. ”En klass 1-varning innebär vindar på över 21 meter i sekunden, och viss risk för störningar i samhällsfunktioner som till exempel att grenar och träd knäcks och påverkar trafiken.” från SvD

5 kommentarer

Under Allmänt, Bilar, Boende, Jobbet, Väder