Det gungar fortfarande

Idag är det torsdag och jag mår mycket bättre. Är fortfarande lite seg och trött i både huvud och kropp. Det är lite värre med sambon då. Förkyld och illamåendet verkar inte försvinna. Till frukost åt sambon en halv tallrik saftsoppa. Inte mycket det.

Fast nu har vi varit ute ett tag och tittat på filmen X-men. En sci-fi film som inte alls var så dålig, det blir nog så att jag får titta på de båda andra X-men filmerna också. Gissa vad de heter? Just det, X-men 2 och X-men 3. Snacka om fantasifullt!

Min värld gungar fortfarande. Just nu har jag lite lätt sjögång i min kontorstol här vid datorn. Ungefär som om sitter vid stranden och tittar då vågorna rullar lätt in över sanden. Så känns det! Det går nog snart över hoppas jag, för det är inget roligt att ha en gungande värld. Frågan är också varför gungandet inte har släppt ännu?

Snart är det dags för mig att ta fram kameran för att ta trettio bilder inför morgondagens uppgift  till Fotokursen. Temat är Hemma. Fem bilder ska med, oredigerade. Om jag orkar och hinner ska jag redigera någon/några bilder från Finlandsutflykten. För att visa och delge er mina läsare vad jag såg och dokumenterade.

En annan sak jag funderat över är det tema jag ska välja till Fotokursen. Temat ska fortlöpa över hela kurstiden och redovisat med pappersbilder den nästsista eller sista gången. Jag har ännu inte bestämt mig för vilket tema jag ska ha, det lutar åt broar eller kanske färgen orange. Någon av ni, mina trogna läsare och alla andra också för den delen, kanske har förslag på ett Fototema som skulle vara intressant att se och utveckla.

En liten påminnelse! Glöm inte att besöka min lilla stad Akson City. Varje klick betyder en invånare och jag vill att min lilla stad ska ha många invånare.

6 kommentarer

Under Allmänt, Bilder, Boende, Fotokurs, Utbildning

6 svar till “Det gungar fortfarande

  1. X-men har jag sett, någon… har man gjort succé, ska man väl inte byta 🙂

  2. Jag tycker att broar är ett bra tema för det kan tolkas på många sätt. Möten är ett annat eller livets gång. Åh, så spännande det låter! När jag läste en kurs inom ämnet bild valde jag att följa en plats i tid och rum. En av byggnaderna fick vara i centrum.
    Lycka till!

  3. Ja sjöben är inte kul…det har jag haft några gånger. 16 hälsar och föreslår lyktstolpar som tema!

  4. sagolikt

    Svårt att begränsa sig när finns så mycket att fotografera:-)

    Många fina broar finns i den här landet av vatten och drömmar! Alltid en utmaning att fota broar, det blir inte alltid som man tänkte sig. Orange är en speciell färg, har ett skåp fullt av orange porslin och keramik. Fråga inte mig varför*s*

    Ha en fin kväll!

  5. curlingmormor

    Usch det låter inte roligt med att du har sjögång fortfarande, hoppas att det har mojnat tills imorgon.
    Påtal om teman till fotokursen, så måste jag också slå ett slag för ”Möten”, det kan man utveckla hur mycket som helst.
    Krya på dig nu!!!!
    Kramizzzz

  6. Neny

    Broar passar nog dig. Jag skulle valt solen, moln, eller träd… mer min grej. Hoppas ni kurerar er snart så du kan fota lite i helgen!

Lämna en kommentar