Visst finns det hjältar

Idag är det den dagen som inte finns de andra tre åren. Just det! Det är skottår detta året, vilket i sin tur innebär att det är OS någonstans i världen. För den som missat det så går OS i kinesiska Peking denna sommaren. Innan då både vinter och sommarspelen gick samma år var det lätt att hålla reda på vilket år som var skottår. Numera går vinterspelen samma år som det är riksdagsval i vårt avlånga land.

Denna dag som i vanliga fall inte finns är här uppe i stora farliga staden en solig och vacker dag dock lite blåsigt. Igår var jag ute och gick i en munkjacka utan att frysa idag antar jag att jag tar lite mera på mig. Fast vem vet vad som kommer att ske under dagen. Läst i tidningen att det ska vrålregna i morgon lördag, gäsp så kul, inte.

Mitt mål idag är att klädkammaren som jag röjde ut i onsdags ska vara snyggt stuvad idag eller i morgon och det ska vara lätt att se var allt finns. Min hurt som inte kommer att få plats vid min datorplats, eftersom det så småningom ska in en säng hit också, ska också in i klädkammaren och fyllas med fotopapper med mera. Någonstans måste våra printade bilder ligga och skyddas från sol med mera.

Härom kvällen började vi titta på Heroes som gick i fyran för ett tag sedan. Denna serie om några människor med ”extraordinare” (läs på engelska, vet inte hur man ska översätta det) kunskap, så som att de kan flyga, böja tid och rum, se in i framtiden med mera med mera. En serie som nu har börjat på andra säsongen i Canal+ som vi inte har. Först ska vi se den första säsongen och skapa oss en egen bild om vad vi gillar denna serien. Det är svårt tycker jag eftersom serien ibland har väldigt driv i sin för att i nästa avsnitt nästan stå still. Anledningen till att vi köpte DVD-boxen var att våran hd-recorder inte ville fungera under ett par veckor. Sedan fick jag igång den och nu fungerar den precis som den ska. Märkligt det där med det tekniska ibland.

TV-serien Heroes

Idag är det ingen Fotokurs utan vi har sportlov. Skönt det eftersom vi ännu inte hunnit ta bilder inför nästa veckas uppdrag som är porträtt fotografering. En helbild, en halvbild samt en närbild av en människa. Jag vet inte vem ska ska ta mina bilder av men det lutar åt en gammal bekanting om hon har tid att komma över i helgen eller blir det en av bröderna Grus.

En liten påminnelse! Inte för att vara tjatig men besök gärna min lilla stad, Akson City. Staden växer och gror i samma takt som ni besöker staden. För er som vill så finns det nu bilder ute på min fotosida.

6 kommentarer

Under Allmänt, Bilder, Boende, Film och TV, Fotokurs, Samhället, Sport, Väder

6 svar till “Visst finns det hjältar

  1. Neny

    Hm, jag har också min skrivbordshurts i klädkammaren, eller snarare två- ovanpå varandra. 🙂 Borde också göra en raid i klädkammaren, tycks bara lägga sig på hög därinne, som överallt annars. Ha en fortsatt god extradag, och njuuut av solen! 🙂

  2. Jag borde antingen ha en större klädkammare eller en minihurts! Just nu är det rångt även i arbetsrummet!
    Ha en fortsatt bra dag!

  3. Tankspridd

    Jag måste medge att Heroes är en av de mest beroendeframkallande serierna jag tittat på. I klass med de första säsongerna av 24.
    Visst finns det flera bra serier, men det är få som det är katastrof om man missar ett avsnitt. Heroes är absolut en av dem.
    Går den på Canal+ nu? Jag trodde att 4:an skulle sända den till hösten…

  4. jag vill också slänga lite kläder…
    Önskar dej en fin helg.

  5. curlingmormor

    Vi bor ju i ett gammalt hus och det är otroligt mycket skåp och dessutom inte bara en klädkammare utan två, helt underbart!!!!!!
    Hoppas att du har haft en bra dag i din klädkammare *skrattar*!
    Kramizzzzz

  6. Här är det ett riktigt grinväder….så att vara inne och röja i en klädkammare kan inte vara fel. Jag önskar jag hade en sådan….men i detta hus med 6 personer har vi bara två garderober och 6 byråar…..Tack o lov att familjen succesiv minskar och snart är vi bara tre här hemma så vi får bättre och bättre plats. Ha de bra idag, kram

Lämna en kommentar